Главная » Статьи » Інше » Інше |
Надходження в школу викликає стрес навіть у найбільш адаптивних, розвинених і комунікабельних дітей. Чому це відбувається? Причини можуть бути як психофізіологічні (особливості нервової системи), психічні (особливості пізнавальної сфери), особистісні (особливості характеру, наприклад), комунікативні (здатність до спілкування з дорослими та дітьми), так і ситуативні: велике скупчення людей 1 вересня, відсутність чіткого режиму, мамина тривога тощо Давайте подумаємо, що ми можемо зробити для наших дітей самі, щоб полегшити їх адаптацію в школі. 1. Розповісти, що таке школа, роблячи акцент на те, що там можна отримувати цікаві знання і дружити з дітьми. Це робиться для того, щоб у дитини сформувалося більш цілісне уявлення про школу; Читайте також про підготовку до 1 вересня: Школьные ранцы. 2. Вчення може даватися з працею. Не потрібно приховувати від дитини (яким би розвиненим він не був), що в школі доведеться працювати, щоб отримувати знання та вміння. Корисно навести приклад досягнення дитини, який би показав це наочно: «Раніше ти не вмів малювати, коли був маленьким, а тепер у тебе чудово виходить. Але спочатку ти плакав і не можу правильно тримати олівець, а тепер твої ручки дуже вмілі і багато чого вміють»; 3. Пояснити, що в школі цікаво не тільки вчитися, але і спілкуватися, разом гратися, дружити. Загостривши на цьому увагу, дитина сприйме однокласників не відсторонено, а як джерело радості, ресурс для відпочинку, позитивних емоцій; 4. Розповісти про правила поведінки в школі, на уроці і перерві. Поясніть, як проситися в туалет, як просити пояснити ще раз матеріал, як сказати про голоді і спразі та ін. Звертайте уваги на фізіологічні проблеми, т. к. в стресовій ситуації діти про них забувають, а згадують найчастіше занадто пізно; 5. Дати уявлення про субординацію, про те, як потрібно звертатися до вчителя; 6. Чесно сказати, що школа – це надовго, що ходити туди потрібно буде кожен день, але потім повертатися додому і відпочивати; 7. Допомогти знайти способи спілкування з іншими дітьми: з допомогою спільних ігор (бажано обговорити, яких), іграшок (якщо їх дозволяють приносити в школу), запрошення в гості тощо; 8. Після школи спілкуйтеся з дитиною, цікавтеся, чим він займався в школі, що найбільше сподобалося, що було важко, з ким подружився і в які ігри грав, більше хваліть. Дуже позитивно впливає на самопочуття і благополуччя дитини спільний дозвілля. Проводите вихідні з дитиною, відвідуйте театри, парки, вобщем, розважайтеся. Це допоможе відчути дитині, що батьки поруч, що він потрібен вам. Сім'я дає саму потужну підтримку в подоланні труднощів; 9. Виберіть спільно з дитиною шкільне приладдя: олівці, пенал, рюкзак тощо Дозвольте дитині бути в цьому процесі головним, це буде додатковим приємним стимулом для початку шкільного навчання; 10. Після повернення зі школи влаштовуйте дитині маленькі радості: згризти яблуко по дорозі додому, понести портфель і пр. Це допомагає зняти стрес, вийти з ситуації шкільного навчання. Розповідайте про свої новини, ділитися почуттями («Я теж сумую без тебе», «Мені теж було важко вчитися», «Я чекаю твого повернення зі школи» тощо); 11. Уникайте негативного обговорення школи взагалі у «дорослих» розмовах. Цей перелік заходів профілактики далеко не повний, його можна додавати в залежності від індивідуальності дитини. | |
Просмотров: 669 | |
Всего комментариев: 0 | |